잠시 멈추고 성찰하기 – 발달 지연 영아를 위한 양육자 코칭, 효과적으로 이끌기 위한 6가지 원칙
셧다운! 미디어 정글에서 우리 아이 구하기
성공하는 아이는 넘어지며 자란다
0-3세 기적의 뇌과학 육아
불안 세대 (The Anxious Generation)
ADHD*자폐 아이를 성장시키는 말 걸기
자폐 영유아와 함께 놀이하며 성장하기
아이는 무엇으로 자라는가
장애 영유아 양육 길라잡이
말이 늦은 아이를 위한 부모 가이드 – It Takes Two to Talk
잘하고 싶어서 자꾸만 애썼던 너에게 – 나를 지키는 최소한의 심리학
엄마와 아이의 함께놀이 – 발달지연 영유아가족을 위한 발달촉진 놀이 가이드북
아이의 발달속도에 맞춘 러닝메이트 – 발달에 어려움이 있는 영유아의 부모를 위한 안내자료
0~5세 골든 브레인 육아법
아기는 놀이에서 배운다
아직도 내 아이를 모른다
전문가들이 자폐스펙트럼에 대해 더 많은 것을 알지 몰라도, 아이에 대해서 만큼은 부모가 전문가
마음이론은 자폐를 가진 사람이 아니라, 사회에 적용해야 한다.
조기개입 관련 연구
Exploring parents’ perceptions of an early intervention for toddlers with autism
Aligning professional development with service coordinator knowledge and skills: A program evaluation
Parent-infant co-regulation: Ethological, ecological, and cultural approaches
The longitudinal contributions of child language, negative emotionality, and maternal positive affect on toddler executive functioning development
Biological and environmental factors may affect children’s executive function through motor and sensorimotor development: Preterm birth and cerebral palsy
A systematic review of the concept of self-regulation in infants between 0 and 36 months in Latin America
Overview of play: Its uses and importance in early intervention/early childhood special education.
The Coping with and Caring for Infants with Special Needs intervention was associated with improved motor development in preterm infants
Early Executive Function in Context
LEARN2MOVE 0–2 years, a randomized early intervention trial for infants at very high risk of cerebral palsy: family outcome and infant’s functional outcome
Coaching in early physical therapy intervention: the COPCA program as an example of translation of theory into practice
Effect of Early Intervention in Infants at Very High Risk of Cerebral Palsy: a Systematic Review
자폐 범주성 장애의 조기 선별 및 진단 과정의 가족지원을 위한 국내외 문헌분석
협력의뢰서를 적용한 유아특수교사와 치료사의 효과적인 협력적 팀 접근
유아특수교사의 특수학교 영아학급 운영 및 가족지원에 대한 경험과 지원요구
서울 지역 특수교육지원센터 유아특수교사의 개별화가족지원계획(IFSP) 실행 경험 및 개선 요구
Examining Family Process among Infants and Toddlers and Implications for Maternal-Child Intervention
Effects of Enhanced Milieu Teaching and Book Reading on the Target Word Approximations of Young Children With Lnaguage Delay
Early Interventionists’ Perspectives About Chanes in Caregiver Coaching During COVID-19: A Mixed Methods Study
Comparing Instructional Approaches in Caregiver-Implemented Intervention: An Interdisciplinary Systematic Review and Meta-Analysis
Executive Function in Infants and Toddlers Born Low Birth Weight and Preterm